Alla inlägg under juni 2010

Av bloggis09 - 22 juni 2010 12:44

Tiden rusar i väg hinner i bland inte med allt som ska uträttas.

Har varit på fler tester inför ev kommande diagnos,har inte fått veta nått ännu som att jag har som jag fattat det på sista testet,alltid lika pirrit..Jag hoppas med dessa tester att jag kan få reda på om jag har något  som gör att jag mår som jag gör.Kanske ddå att samhället förstår sig på mig.

Förutom det så lunkar livet vidare händer inte så mycket.

Har emmelanåt lite att stå i då valparna som jag har tar lite mer av min tid men det är kul och ha hand om dom..


Återkommer i kväll..'



Av bloggis09 - 12 juni 2010 14:46

Någon därute som gjortdenna op får gärna höra av er är nyfiken hur den går till och det mesta runt omkring ..



Av bloggis09 - 12 juni 2010 12:44

Med Onsdagens test i bagaget så känns det helt ok trodde inte jag skulle klara av att utföra testerna,var skitnervös..

Torsdag så hade jag en tid att passa till Kirurgen,har väntat på denna tid i ca 1 år och gissa om jag vart glad när jag fick tiden,för nen månad senn!Besöket är för att jag ska få en gastic operation och jag tackade ja i torsdags för jag beh verkligen den nu,jag har ca 30 kilos övervikt vilket jag vet men jag har oxå ett blodtryck som är Jag har dessutom lite flyt för läkaren tyckte att jag vägde helt ok för att jag inte ska beh gå igenom fler op för om huden blir slapp,hade jag vägt ca 140 kilo så innebär det att jag var tvungen att op mer.


Fredag och jag var till ST.görans sjukhus för att träffa en psykilog,var som sagt sktitnervös,men att orpoa mig beh jag inte för hon var verkligen trevlig.Vi satt och pratade i 2  timmar om allt från bardom till vuxen liv och en del frågor via blanketter.

Efyter 2 timmar och vi var klara så säger hon till mig att jag INTE är depprimerad VA?+hörde jag verkligen rätt och faktiskt gjorde jag det.Att jag mår som jag gör beror helt enkelt på att jag haft rörigt i privatlivet och det gör att hjärnan kokar över och jag blir fustrerad o lessen.

Tänk att psyket dit jag går i bland har sagt till mig att jag e depprimerad.Kan inte fatta det riktigt men ifs så gör alldrig spyket större utredningar..

Hon tycktes se att jag har en liten släng  av ADHD men det måste utredas lite mer innan jag ev kan få en diagnos.

Ska på 2 besök till hos psykologen som gör dessa adhd utredningar.





Av bloggis09 - 9 juni 2010 19:29

Jag får mig en riktig funderare i gen,jag gick i går sent kväll in på min hemsida och kollade då även inläggen och till min förvåning så finn det ett inägg utan avs naturligtvis.Upprörd av inlägget så tog jag bort det.MEN nu till det som jag tycker är rent patetiskt,I min förra kull med valpar så hörde en vän av sig till mig att hon ville köpa en valp av mig och jag tyckte att det va ok som vi vet vilka vi är ,båda är uppfödare men hon en större ras,allt var ok men till slut i sista minuten tackade hon nej.Varför hon gjorde det fanns ingen förklarin.

När jag då ser inlägget känner jag inte igen namnet som avs skrivit ett påhittat troligtvis.så funderar för mig själv om jag ska skriva ett svar under hennes inlägg men jag avstår för att det inte ska bli bråk.

SÅ i dag frågade jag om min dotter kan kolla IP adressen så att vi kanske kan spåra den och på 1 minut så fann vi vart i från inlägget kommer och jag blir helt chokad,då¨denna IP adress finns i annat tidigare inlägg och finner att denna tidigare uppfödaren skrivit ett grattis i gästboken.

Att hennes IP adress finns tidigare innebär det att hon bara har hittat på allt i nån annans namn och hur illa är det jo SKITILLA..FY för sånna människor,jag har inte ord för denna människa,falsk och äcklig.Tack vare min underbara dotter hjälpt mig så fanns det en lösning..


Nu till något annat,var i dag på min första dag för utredningen av ADHD skitkul och mycket intressant,fick göra mååååånga övningar he he,och svaret kommer längre fram för ajg ska åka dit 2 gånger till.

var lite mosig efter det,huvudvärk som nu börjar dra sig tillbaka..



Av bloggis09 - 6 juni 2010 13:12

Veckan har rusat som vanligt och inget speciellt nytt från mig vill säga.

börjar må lite bättre får nu senn 2 veckor ¨fått behålla maten men mår fortfarande illa.


i helgen som va alltså förra helgen så åker min underbara dotter till Hotellet där hon praktiserar för att denna helg jobba.Hon är super glad,nöjd för att få praktisera där ända tills hon gick av sitt skift får ut genom personal ingången precis som alla andra dagar.Väl i garaget möter hon ena kocken som ska börj sitt skift och dom säger hej hej,men vad min dotter inte vet är att denna cock kommer att slänga sig runt halsen på henne.

han ger henne en kram och börjar pussa henne på kinden och min dotter sliter sig och går mot tåget,hon ringer mig och berättar och är i chock,jag försöker lugna henne.

väl hemma såförklarar hon allt i detalj. Vi bes att hon ska gå till åpraktiken på måndagen för att prata med chefen vilket hon gör men får inte så bra respons på det hon säger.

veckan går och hon jpobbar vidare,dock utan denna kille..

I fredags var hennes sista praktik dag och faktiskt så erbjuder chefen henne att praktisera 6 veckor till,MEN där har vi pratat igenom hemma att hon inte ska fortsätta och inte heller jobba ifa kocken jobbar samtidigt.

Och vad händer med cocken jo han får endast en varning och hans förklaring va att han inte vet vad han egentligen gjort,men halåååååååå du har fru och barn varför man något sådant i överhuvuntaget,jag fattar inte hur han tänkt.

Frågan är om hans fru vet om detta.Skulel jag få hans nummer skulle jag uppenbarligen ringa upp hans fru.


iomdeta så har hotelelt ans sommarvikareier och dom flesta är runt 16 år tänk om han gör om detta.Ja det får vi alldrig veta.


Min dotter är lessen olycklig och besviken och har en mycket dålig självkännsla.Hur ska hon kunna söka jobb och lita på alla,det kommer att bli svårt ..Nu stöttar jag henne för att bli stark i gen..


Av bloggis09 - 2 juni 2010 22:23

helt vansinnit hur tiden går fort nu för tiden.

Bloggandet har inte vart min starka sida då jag fortfarnde inte mår så bra och prioterar att få ta en tupplur mitt på dagen.

Kan fortfarande inte beh alla dagar mat  men börjar känna mig lite friskare,..


Jag har efter 5 månaders väntan äntligen fått träffa en psykolog för att få en utredning av ADHD som att min dotter har den diagnosen och att jag mår som jag mår psykist så beslöt läkaren att remmitera mig vidare.

Så på onsdag ska jag till henne o gör lite uppgifter så fåpr vi se hur det går,känns spännande men också känsloladdat för om det framkommer något under utredningen som jag kan ta hårt på,det är ju svårt att få en diagnos bara sådär.


Sen december 09 har jag stått i kö för att ev göra en magoperation gasticbypas rekomenderat från min VC läkare som att jag väger alldeles för mycket och att hon inte får bukt med mitt höga blodtryck så hon rek det så om en vecka ska jag träffa läkaren.

Någon som har gjort en sådan op får ed änn gärna maila.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards