Alla inlägg under februari 2010

Av bloggis09 - 28 februari 2010 21:35

Ja nu var helgen över för min del kan det alltid vara helg känner inte nånn skillnad förutom att det e lite mer med hundarna på helgerna.

Har inte haft så stark huvudvärk som jag haft tiigare btra bra,..

I veckan händer det inte så mycket har inget bokat skönt,ska ta tagi några samtal som beh ringas måste!!


Tänker på dig Mari hoppas allt ordnar sig.KRAAAAAAAAAAAAAMMMM

Av bloggis09 - 28 februari 2010 19:05

I dag hände något som gör mig berörd ända in i själen.

Jag och min dotter vaknade gick ut med hundarna åt frulle när vi kom in tog det lungt på förmiddan sambon bor ju inte här med oss om ni inbte visste så bor han kvar i radhuset för det finns inge plats här i lilla ettan.

Timmarna gick och sambon ringde och frågade om jag beh ha något handlat beh inget men han skulle ändå in på coop för att handla ntt till sig själv..efter det så kommer han hit kolla på film.vid tre tiden åkte vi ut med hundarna,åkte in till Ica maxi på vägen hem och vilken syn på parkeringen allt avspärrat ringer min son o frågar om han vet vad som hänt,jo det har varit rån med skottlossning mitt på ljusa dagen när barnfamiljer handlar med sina barn hur i helvete kan man göra såhär mot folk personal familjer och alla stackar barn,vad tänker rånarna med egentligen inget det är ju uppenbrt..

Att få höra att dom rånat maxi så vart jag alldeles gråtfärdig kännslomässigt tufft tänk tänk om vi skulle kommit dit tidigare..JAG ÄR GLAD ATT JAG LEVER!!!!Tack gode gud för det..

Av bloggis09 - 27 februari 2010 14:07

Vaknade precis som alla andra dagar alldeles för tidigt,vill inte gå upp såhär tidigt men det är tydligt att hundarna vill det så då är det bara att masa sig upp.Tog en lång härlig prommis med dom.Käkade lite frukost,städade undan lite,sommande p soffan som vanligt så gick det 2 timmar skönt.

Fast jag inte sov i går så sov jag inge bra i natt vet i aktten vad det kan va..Kanske kan det ju vara att jag har så mycket att tänka på så att hjärnan inte kan slappna av,jag har enormt mycket inom mig som jag funderar på..

Hatar att vara så trött jag verkligen lider för iom att jag har huvudvärken så kan jag inte göra så mycket på dagarn e ju mest inne.Kanske det blir bra sen när vi fått flytta tillbaka.


Dottern e på stan och träffar en kille,hon har träffat endel på sista tiden men men dom har spolat henne det var killar som inte visste vad dom ville i sitt liv frågan är ju då varför sätter man ut sig på dating sajt för att finna en tjej och senn bara skiter i dom,nä killar spelar ett mycket fult spel..


Av bloggis09 - 26 februari 2010 12:01

nu e veckan slut och vi ska ha fredagsmys tycker den reklamen är dö bra för när man hör den blir man påminnd av att köpa fredagsmys godis det blir nog lite chips och dip.

I morse när jag gick upp var jag såååå trött ville inte alls gå upp men va tvungen när man har hundar ifs är det skönt att starta dagen med en prommis..Hundarna ger så mycket hela tiden blir glad att jag har dom.Mot min trötthet tog jag mig i kragen för att vara vaken hela dagen,tänker inte sova trotts att jag e super trött.Kanske jag sover bättre på nätterna..

Läkaren ringde härom dagen och berättade att leverprovet inte var bra till 100 men att jag kan leva med det värdet som inte är helt ok,att jag har ett förhöjt levervärde beror på att jag ätit för mycket Tramadol man tackar kommer inte ta en tablett någonsin i mitt liv dom har verkligen förstört mig och min kropp,jag är evigt tacksam att jag fickchansen till ett nytt liv om det finns någon där ute jag kan jag rekomendera att läggas in för avgiftning visst det är en jobbig bit men det blir bra sen när man är klar och ren.


Inge nytt om renoveringen suck jag som trodde i min vildades fantasi att jag bara skulle vara borta 2 veckor..

Av bloggis09 - 25 februari 2010 14:24

Nu s¨å får vi hoppas att det blir bättre väder just nu skiner solen ute ska ta en härlig prommis vid tre tiden med hundarna.

Har varit vaken en halvtimma sommnade på soffan och sov hela tre timmar jag förstår inte varför jga e så trött..

Min trötthet har senaste tiden börjat styra mitt liv jag kan vara vaken ca 3 timmar o sen sova ett par timmar vaknar och e vaken ett par timmar,och jag vet ju inte varför jag sover så mycket det är ingen som vet.

Det e ok att sova men det är hemskt att sovande har tagit över mitt liv.

Jag har bara en önskan och det är att jag inte ska beh sova så mycket.

Vart och hur kan man hitta någon läkare som kan ta tag i mitt sovbehov???

Nånn som vet?



Av bloggis09 - 24 februari 2010 18:35

Vaknade återigen med huvudvärk fy fan hatar hatar..

har inte hänt nått speciellt i dag lugn dag som alla andra dagar,vilade som vanlig en timma senn pigg som en nötkärna.städade lite dammsög o skurade golven har inte förstått vart ifrån allt hår kommer i från tills jag gick igenom alla hundar så fann jag att en av dom fäller,jasså ¨å är det nog dax för damskan att börja löpa!!Tror det kan vara bra att hon börja löpa för hon är precis lagom i höjd och utveckling..Ska ta ut henne i ringen när vi har flyttat tillbaka..


Nu har vi bott här i lilla pytte ettan i 2 veckor shitt det går snabbt,fläktarna står i huset för fullt i väntan att det ska bli torrt inte ett dugg spännande längtar tillbaka .


pratat m kungens vet under eftermiddan och jag fortsätter att behandla han till nästa onsdag då vi ska tillbaka,jag frågade vad han kunde göra för att han ska bli bra och det finns en sak och det är att stelop hasleden men halååå kommer inte på fråga det erbjudanet tackar vi NEJ till för att kungen är inköpt för att gå i avel och ska visas i ringen och det går inte om han blir stelop..

och det sista altenativet ä'r att han får sommna in..


tankar tankar o tunga beslut!!

Av bloggis09 - 23 februari 2010 22:29

Nu har verkligen mitt humör svikit och allt kommer med raketfart i fatt mig,orkar inte med mycket mer just nu..Har haft huvudvärk i 3 dagar och det är inte mindre änn spännings huvudvärk.Det går himmla mycket Alvedon just nu,hade jag haft Tramadolnu så är jag säker på att jag skulle tagit några.Mina tankar är stenhårt fokuserad på att kungen ska bli frisk men tyvärr ser det mycket svart ut.Blir lessen iom att jag troligtvis måste ta ett stort beslut ensam,och senn ska man leva med det och framförallt att jag tog rätt beslut e viktigt.

Snart har han ätit medicinen i en vecka och ingen förändring har skett.


Känner mig så lessen inombords blir himmla trött sover mycket vill bara att allt ska bli bra med han ..


Tjing

Av bloggis09 - 23 februari 2010 18:50

Hugaligen det e såååå kallt vill helst inte gå ut men dessvärre e man tvungen när man har några hundar.

Har ätit tackos med dottern var väl inte så himmla gott för vi hade inte alla tillbehör hemma men man tager vad man haver sägs det.Orkar inte gå o handla för kallt o långt.

Bad han jag bor med att handla  men det ville han inte så vi får ta det vi har hemma dottern ska kanske gå till affärn i morgon,hon e snäll som tusan..

Har kollat på film på förmiddan,och så har jag sovit nästa 2 timmar sköönt..


Hanna ringde en sväng pratade om allt möjligt bra med henne e att hon förstår hur jag tänker när det gäller hundarna och framföralt lilla kungen  som e sjuk.Sorligt nog så är han inte bättre jag misstänker att det kan vara som vet sa Ostekondros..


Ovido - Quiz & Flashcards