Alla inlägg under september 2009

Av bloggis09 - 30 september 2009 22:48

precis som texten ovan lyder vart är du mina goa TRAMADOL finns inga här hemma saknar er jag ropar efter er men får inge svar tomt tomt överallt tur e väl det annars kanske jag hade kunnat nått missbruket igen.Men jag måste tänka att det går bara inte att börja med mina tabbletter..Saknade e stor jag lovar ingen vet hur jag känner el tänker.Det snurrar till i skallen hela tideen tänker jag på TRamadol uch..

Sommnade på soffan 1 timma i dag e helt slut av mitt tänkande skönt att sova en stund för då kommer jag ifrån mitt tunga tänkande.

Nattmedicinen är intagen och jag ska snart sova..


GOD NATT

Av bloggis09 - 30 september 2009 13:52

Ännu en ny dag att vakna till,vaknade vid halv åtta kännde mig ganska pigg men det varade bara för ett litet tag tyvärr..Lider fruktansvär av min trötthet.I Fredags när jag kom hem så till min stora förvåning så får min dotter hämta en present av en granne,grannen o jag vart lite ovänner i sommras en ren missuppfattning via sms gjorde att vi slitade att umgås,men i fredags så skickade hon ett mess till min dotter aqtt jag har ett pket att hämta dotterna hämtade det och det var lite olika doftljus som jag fick av henne..Väldigt omtänktsamt av henne så nu är vi vänner i gen känns skönt att hon återvände..I och med att jag vart så dålig av mina tabletter innan avgiftningen så kan många i min vänskapskrets riktigt förstå mig och det gjorde att jag sorterade lite och några fick gå,inget som jag ångrar i dag.Jag har många få vänner och det räcker för mig..Har inte fått så mycket gjort i dag får ta tag i tvätten i veckan.Abstinensen kryper sig på hela tiden shitt skitjobbigt blir nojig och orolig att det ska finnas kvar läääänge,har fått ånges atacker som går ut i armen och fingrarna.Magen har oxå vid fler tillfällen varit bortdommnad måste boka tid till husläkaren när hon kommer tillbaka i oktober.

Nu känner man tyvärr alla sina åkommor inte så kul faktiskt.


I morgon besök på beroende mottagningen,sjuksyrran på psyket ringde och rebjöd sig att följa me och jag tackade givetvis ja,kan erkänna att jag är nervös inför mötet,känner mig så skör och skan vi sitta o prata kanske jag börjar lipa,det får man göra sägs det.




Av bloggis09 - 29 september 2009 15:18

Haloj..

Vakande vid 6 tiden i morse men tycket att det var alldels för tidigt att gå upp gick o la mig o sommnade om till 8,sköööönt..

Gjorde ordning sista frukosten på avdelningen,hant precis sätta mig ner så kom läkaren och ropade in mig,hade ett kort samtal m henne pratade mycket om eftervården här hemma och läke medel som jag nu ska ta hemma.

Efter det fick jsg min sista akupunktur på avdelnngen.

Tog taxi och var hemma var hemma vid 12 tiden,städade lite och svarade på mail.

Har inte gjort så mycket tar det lungt par dagar känner att jag verkligen behöver göra det för att orka m livet.

Som läkaren sa i morse så sa hon verkligen att jag måste tat lungt för att kunna leva bara planera en sak i taget lättare sagt änn gjor men jag har i dag intalat mig att ta det lungt mår inge bra att stressa hela tiden.

Det är nu livet börjar på riktigt utan en massa personal och axlar att luta sig emot,här står jag själv utan nånn,men jag är iaf glad att jag fått gått igenom denna resa och att jag klarade att komma i mål på så kort tid.

Nu är det resan som fortsätter in i livet och jag hoppas verkligen att jag kommer att klara detta.


Just nu mår jag inge bra illamående och abstinens det är nu som man längtar tillbaka till avdelningen.


I går kom det in 2 unga tjejer till avd,en av dom e med barn och tyvärr stannade hon inte vidare värst länge en timma el så sen drog hon,den andra tjejen drog med stackarna vavrt väl aldeles förskräckta  så dom inte pallade..


Mitt mål är att jag nu kommer tt skriva hur jag mår o så nästan i af varje dag...hOPPAS ni fortsätter att följa mig...




Av bloggis09 - 28 september 2009 16:54

Ja nu var jag tillbaka på avdelningen i gen,kom i morse vid 10 tiden.Hadde inge lust att åka faktiskt men men det är bara en natt förhoppningsvis.

Har i dag pratat med min kontaktperson på avd och ingen av dom har kontaktat min läkare eller min sjuksköterska på hemma plan,dåligt men hoppas det håller på att ordna tills sig under morgondagen.

när jag väl har skrivit uts så bär resan hem och hem till det vardagliga livet,Puh jag som är så trött hur ska jag klara ett liv hemma när jag inte ens gör det på sjukan,sover ju sååååå mycket det ska kollas upp när jag väl kommer hem.

Halv fem är det egentligen midda på avd men jag valde att inte äta då jag mår fruktansvärt illa och får inte i mig någe mat.Abstinens kallas det tydligen.

Mår ganska dåligt i dag,tänker alldeles för mycket på mitt hemska liv som det sägs att jag kommer att mår betydligt bättre om några månader men halå orka stå ut lixom,har ju inget val..

För varje dag som går så känner njag suget efter TRAMADOLEN fan får inte ta av sambon det e bra men vill ha ..har faktiskt lovat min son o dotter att alldrig ta dessa tabletter mer nån gång men jag slits med mina tankar varje dag jag ska klara det.Men hur länge orkar man hålla humöret uppe egentligen det e frågan det tär på psyken som fan att hela tiden tampas med tankarna.Just TRAMADOL är en värktablett som är väldigt svår att sätta ut mmm tack för den men det är väl bara att gilla läget lixom.

Det är inte så lätt som många tror,det tar upp till ett år innan man är helt ok,ska jag palla så länge ja det får tiden utvisa,tar en dag i taget just nu..


nu ska jag gå o köpa en yogurt..



Av bloggis09 - 27 september 2009 19:04

Så har en hel helg försvunnit har försökt att hålla i ång och det har jag verkligen gjort.Fick i går o idag gå igenom  all post som nu har legat på hög 2 st dessutom,ingen har öppnat min post på nästan 3 veckor och vad inne bär det tro?jo att många av räkningarna har inte blivit betalda SUCK.Så denna vecka ska jag rodda upp allt,hoppas få lite hjälp på traven!!

Var och handlade i dag på Ica Maxi vilket va skönt att komma ut ett tag men shitt vilken panik jag fick med alla människor klarar inte det ännu så nu blir det familjen som kommer att hjälpa till m handlandet.


Jag vill oxå tacka alla vänner ni är få men värdefulla som peppar mig hela tiden.Jag har tänkt att skriva lite om mina funderingar runt livet mitt nya.


Att ligga inne för att få bort sitt beroende e jätte tufftvärre änn att föda barrn.Jag är på avdelninge hela dagarna och gör inget mer änn att sov o kika på tv,jo jag lever hela tiden med abstinens som svettningar hjärtat går ivbli frivolt ett par gånger om dagen.jag blir alltid lika arg när jag får absinensen den e såååååååååå jobbig..

I och med att jag nu inte har Tramadol i koroppen så kommer jätte mycket kännslor fram och alla dom kännslorna ska nu börjas att bearbeta,mitt gammla jag och mitt nya jag och just nu så arbetar inte dessa två sidor tillsammans och ingen vet när det kommer att ske..Jag vill ha mina tabletter tillbaka men ändå inte,med tabletterna fungerade jag på ett sätt och ett liv som jag levt i 3 år,så kommer den agen som e nu och jag har börjat bli en ny sida av mig.

En sida av att vara ganska loj och lugn men den sidan tycker jag inte om jag ska acceptera mitt nya jag,och det är inte lätt att börja om på nytt,är inne i en period där jag funderar mycket på då o nu,skiftar i humöret jäkla mycket..

Jag har just nu en down period i tramadol värden och här hemma,allt detta sliter som fan på förhållanet och det märks men vi får se hur allt löser sig med tiden.

I morgon Måndag åker jag tillbaka till Magnus Huss avdelningen för att vara där en natt,enl planerna ska jag åka hem Tisdag morgon då skrv jag ut,om inget annat händer under morgondgen,jag har sagt till läkaren där att jag vill iinte åka hem så länge jag inte vet vart jag ska gå för akupunktur samtal mm mm..

Av bloggis09 - 26 september 2009 19:20

Yessssssss fick åka hem i går över helgen delade tankar om att åka hem jag vill men ändå inte är nervös det är första helgen som ren.Träffade läkaren innan jag åkte hem hon var verkligen skitsur o på vad vet jag inte,alla prover sk tas om här hemma,leverprovet hadde gått ner en aning,.Planerna är att jag nu åker tillbaka på Måndag morgon för att skrivas ut för gott på Tisdag och då tar läkarna här hemma över.Många funderingar i huvudet men det ska väl ordna sig allt..Jag har ett väldigt bra kontaktnät och det är jätte viktigt för mig.

När jag väl är hemma å ska jag besöka Läkaren på psyket på Fredag vi ska diskutera vidare behandling,mediciner mm mm..

Kom hem i går vid 13 tiden vart jätte överraskad familjen har målat om lilla toan i min älsklings färg lila sååååå snyggt tack tack jag älskar er!!!I dag har vi varit i väg och har nu kommit hem är helt slut.Min underbara sambo försöker tyvärr att ta sin Tramadol i smyg men han tog 2 st i bilen i dag och jag tänkte testa han jag fick inga bra bra jag vill ändå inte ha..


Skriver mer i morgon..


Av bloggis09 - 24 september 2009 15:51

prövar att blogga via mob.har nu väntat hela dagen på att få träffa men hon lyser m sin frånvaro..jag blir dessvärre inte uts i morgon,permis över helgen o tillbaka på måndag..bay.

Av bloggis09 - 24 september 2009 12:20

Fy hel... vilken efter midda och kväll det var i går,har nog alldrig mått så dåligt vill bara försvinna..Åt inget på hela dagen i går mådde illa som fan orkade inte me nått alls,kvälls sjuksköterskan kom in med ett glas fil fick inte i mig den heller,det är helt enkels Abstinensen som gör att jag mår såååååå fruktansvärt dåligt.

Vaknade upp halv åtta i morse o kände samm sak gick upp drack ett glas jos ganska gott gick o la mig o sommnade om.Morgonmedicinen fick jag nio,personalen oroliga hur jag mår,det e kanske inte läge att skrivas ut just i morgon vi får se..Har inge lust att skriva mer orken finns inte för det i dag.

Fotvård 11 skönt vart lite mer avslappnad.Efter det lunch kastade allt inge hungrig.

Få se om jag får träffa läkaren i dag el i morgon och hur det blir med min utstkrivning.


Tack vänner för sms och peppning..

Ovido - Quiz & Flashcards