Alla inlägg under november 2009

Av bloggis09 - 30 november 2009 22:15

helgen som gick vart inte alls som man tänkt sig,vart i lördags förkyld i gen så nu är man sjuk,tror det är fukten o möglet hemma.

Så vi fick planera om helt enkelt men ganska lugn helg ändå..

Fick ett mess i morse av min granne hon frågade om jag kunde putsa hennes fönster och självklart gjorde jag det fick 500 kr för det man tackar..

I morgon ska jag till frissan och klippa o färga skööööönt..


tankarna och besattheten på tabletterna börjar avta och jag känner starkare för varje dag att jag inte behöver dom..

Läkaren från psyk har fortfarande inte ringt kul va ne inte ett dugg jag ska ringa henne i morgon o se om hon är där.--





Av bloggis09 - 28 november 2009 21:50

ja som sagt helgen har varit ganska lugn och det känns bravatt man inte alltid har så mycket inbokat..Klart att tankarna faller tillbax lite på förra inlägget funderar på hur länge jag ska vänta innan läkaren ringer väntar vidare,har hon inte ring till måndag lunch så ringer jag igen,stackars henne om hon inte ringer för jag kommer att vara förbannad..


I morgon söndsg ska vi åka på en prommenad med ett cockergäng ska bli riktigt kul för hundarna och för mig så jag kommer ut lite.Och innan o efter det ska vi rensa o slänga lite skit har jag bes för vi planerar ev att flytta,antingen nu när dom renoverar elelr senare allt beror på när vi får en ny lägenhet el radhus det akn ta tid men det kan ju vara bra att börja kolla av vad som ska med..


Känner mig allmänt trött o seg och på dåligt humör hela tiden,stackars familj som hela tiden frågar hur jag mår....

Men nu ska jag bädda ner mig...


Av bloggis09 - 27 november 2009 11:36

Sitter faktiskt och funderar på tiden som varit då tänker jag på mina tabletter.

Jag gör precis som jag blir tillsdagd att göra jag läggs in för avgiftning det tar hårt på det psykiska,..Innan jag läggs in då lovas jag att det finns folk som möter upp mig så jag inte bara får vara man måste ha fullt stöd sägs det..Men vad  ingen i sjukvården räknar med är att har man gått iegnom detta så beh över man stöd under en längre period men det verkar som den perioden är över för mig och jag undrar egentligen varför.

I dag har jag inge samtal med någon,jag ringer till min sjuksyrra på psyket när ajg mår dåligt och appropå det så har min läkare tagit bort 2 antidepp tab och följs det upp hur jag mår utan dom tro??nej nej jag har ringt till exp för att jag vill prata med läkaren hela 2 ggr veckorna går och hon fullständigt skiter i mig undrar varför och till vilken nytta hon inte ringer mig..Till slut så orkar man inte sitta o ringa för att nå henne..


Jag mår idag inte så värst bra skulle behöva hjälp med mitt humör o ölite annat men men tiuden går väl vidare..



Av bloggis09 - 25 november 2009 22:27

Sådär va jag e glad att jag har en sådan underbar sambo som i alla lägen vill att jag ska ha det bra.

Fick nämligen fötterna smorda o masserade sååå skönt..


Ska snart slänga mig i sängen o läsa lite..


Hoppas det blir bättre väder i morgon..

Av bloggis09 - 25 november 2009 18:34

Har inte orkat blogga på ett par dagar det beror mest på min trötthet och depprition.Varför måste vi ha detta tråkiga väder kan man undra inte blir man piggare av det precis.

I dag har jag varit o besökt en färdtjänsthandläggare för utredning om jag kan få färdtjänst och hon tycket det men det är alltid dom i stockholm som bestämmer hoppas få svar om ca 3 veckor.

Klarar inte av att åka komunalt får ångest och panik så jag vill inte utstätta mig för den persen..


Ringde Vc nu på eftermiddan som att jag har vänster fot som e svullen,ytterknölen och hälsenan är skitsvullet och så har jag värk i vaden,dom tyckte att jag skulle åka genast till akuten ifa det skulle vara en propp men nu är det så att den har varit svullen i typ 3 veckor så jag överlever säkert ett dygn till.

Så halv tólv ska jag vara där..

 

I o m att jag la in mig för avgiftning så har jag från den dagen varit sjuk alltid något man måpste söka läkare för att sluta med tabbleter är nog som att sluta röka och dom som har slutat röka blir dåliga med alla slags krämper och det slutar med att man inte orkar leva med olika krämpor så tar man upp rökningen el intaget av tabletter,och jag måste säga att det stämmer,jag funderar oftare o oftare på mitt sug efter dom.

Varje dag som går så är mina beslut tuffa i huvudet mals det med  jag vill el jag vill inte kanske en dag man rammlar dit men jag vill absolut inte.

Funderar oxå vad läkaren tänker om mig och för det så tänker jag fråga henne i morgon,hoppas hon inte tycker jag är knäpp el kanske rent av att jag inbillar mig att jag e sjuk..Men för att få det bekräftat att jag inte fantiserasr så innan jag ringde VC så kollade jag av med dottern om foten var svullen,puh hon gav mig samma diagnos som jag sj ställt..

 


Av bloggis09 - 22 november 2009 21:10

Nu snart är helgen slut och jag sitter här och funderar på mig vad som händer inom mig,jag mår absolut inte bra psykiskt,blir så arg på saker och kastar saker i golvet när jag blir förbannad i helgen har det gått 3 glas..dottern drog till sin pappa i dag hon orkade inte vara hemma vi bråkar om allt just nu,tror helt klart att hon har gått hemma för länge det tär på oss båda.Hon komer säkert snart hem och allt blir som vanligt förhoppningsvis..

även i dag var vi på utst tyvärr kom dottern o jag ihop oss så hon visade inte alla hundar hant inte göra iordning dom suck.


vad som händer i veckan är förhoppningsvis att nånn dyker upp och tar sig an all fukt vi har här hemma,mår såååå dåligt..


Har klarat ännu en helg utan tabletter det känns som att jag kommer att klara det för livet kan inte bli värre änn vad det är just nu..


Tack för mig

Av bloggis09 - 21 november 2009 20:15

aha då avknade man ännu sjukare fi fan in ge kul att vara förkyld och ont i hela kroppen det känns.Gick upp tidigt skulle på hundutställning ville inte alls men vad gör man inte för familjen..Roligt ändå att komma ut ett par timmar.Dagen tillbringades i ridhus försökte att tänka om jag va trött,men fan alltså i dag trots att jag känner mig lite sjuk så är jag deffinitivt piggare,ska ta upp det med Peab när dom ringer,jag måste härifrån omg känns det som.

Orkade inte göra middag i dag det vart kebba tallrik super gott.


Slagit ner mig i soffan ska kolla på Robbinson..


Kraaaaaaaam till tusen till er alla..

Av bloggis09 - 20 november 2009 22:19

precis så känner jag mej just nu,just nu har jag egentligen lust att ta Tramadol med motgångar så blir tanken så stark på tabletter.

Var över till en granne en snabbis skulle hämta en sak och vi står o pratar lite så säger hon va e det som luktar?jag talar om då att vi har fuktskador i hela lägenheten vi lukatr alltså sur trasa hur kul e det inte alls kul man får ju skämmas..Det är ju så att vi lever i det och vi känner inte av att det finns i kläderna.var ju borta en del av dagen och jag är inte alls lika trött som jag brukar vara.


Jag får väl vänta in att någon hör av sig så får jag prata med dom om vi ska bo kvar,jag vill helst flytta nu omg vill inte leva i denna lukt..


Kännslorna svallar och jag bli lessen för att jag säkert kommer att få lämmna mitt hem som jag bott i senn 2001.'


TACK Anita för det fina Julkortet lite tidigt med den värmer otroligt mycket just nu...


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards